П`ятниця, 26.04.2024, 04:20
Вітаю Вас Гість | RSS

     KnugaUA

Українська література

    Лекції із різних дисциплін

         Шпаргалки та інше

             все Українською мовою

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 49
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Книги,Лекції,шпаргалки

Головна » Файли » Музична література » Лекції [ Додати матеріал ]

Отторіно Респігі. Творчий портрет. Симфонічні поеми

Клікніть на рекламу, цим самим ви нам віддячите.

 (51.5 Kb)
06.02.2015, 12:33

Музична культура Італії має давні й славні традиції. На «батьківщині мистецтв» з’явилася опера, яка вже більше 400 років перебуває в центрі уваги широкої громадськості. Світове визнання отримали такі італійські композитори, як К.Монтеверді, А.Скарлатті, Дж.Россіні, В.Белліні, Г.Доніцетті, Дж.Верді, Дж.Пуччіні. Поняття «бельканто» («прекрасного співу») стало символом італійського оперного мистецтва. Що ж стосується інструментальної музики, то її розквіт припадає на першу половину ХVІІІ століття і пов'язаний, передусім, з іменами Д.Скарлатті (клавірні сонати), А.Кореллі, Тартіні та А.Вівальді (скрипкові концерти). Згодом інструментальні твори на довгі роки «поступилися» місцем опері. Історичне значення О.Респігі полягає в тому, що він на початку ХХ століття відродив славу італійської інструментальної музики. І хоча композитор працював у різних жанрах, найбільш цінною є його інструментальна спадщина. Особливою популярністю користується т.зв. «римський триптих» симфонічних поем – «Фонтани Риму», «Пінії Риму» та «Римські свята».

Отторіно Респігі народився у 1879 році в місті Болонья, яке відоме славетною музичною академією. Предки майбутнього композитора займалися музикою: дід грав на органі, батько був хорошим піаністом – першим вчителем свого сина. Музичну освіту О.Респігі отримав у місцевому ліцеї, де вивчав контрапункт і композицію. Також блискуче оволодів грою на різних інструментах, серед яких – скрипка, фортепіано, альт, віола д’амур.

Як перший скрипаль оркестру італійської опери, О.Респігі двічі відвідав Росію і протягом п’яти місяців брав приватні уроки у М.Римського-Корсакова у Петербурзі. Під безпосереднім керівництвом видатного російського музиканта була написана дипломна робота О.Респігі – «Прелюдія, хорал і фуга». Італійський композитор завжди прагнув удосконалити свої знання. За консультаціями він звертався до відомого німецького теоретика М.Бруха, який жив у Берліні.

Після повернення на батьківщину О.Респігі розгортає активну музично-громадську діяльність. Він стає учасником (перша скрипка) Болонського фортепіанного квінтету Бруно Муджелліні. Керівник цього відомого камерно-інструментального ансамблю прославився як редактор «Добре темперованого клавіру» Й.С.Баха. З не меншим успіхом О.Респігі здійснює власні концертні подорожі. Він виступає як піаніст і диригент у багатьох країнах Європи й Америки. Також розпочинає педагогічну роботу в римській академії «Санта Чечилія». Творчі й дружні контакти пов'язували італійського маестро з багатьма представниками мистецького світу того часу. Це, зокрема, Дж.Пуччіні, А.Тосканіні, Ф.Бузоні, І.Стравінський, С.Дягілєв. Незважаючи на те, що у 20-і роки в Італії до влади прийшли фашисти на чолі з Б.Муссоліні, О.Респігі зберіг творчу незалежність та залишився композитором-гуманістом. Про це яскраво свідчить його музична спадщина.

Творчість О.Респігі охоплює жанри опери, балету, симфонічної, камерно-інструментальної музики. Найбільші досягнення композитора пов’язані з жанром програмної симфонічної поеми. Окреме місце займають вільні обробки й транскрипції творів інших авторів – опер К.Монтеверді («Орфей»), Дж.Перголезі, Д.Чімарози, Дж.Россіні. Композитор здійснив переклад для фортепіано органної Пасакалії до-мінор Й.С.Баха. А також оркестрував п’ять «Етюдів-картин» С.Рахманінова. Саме завдяки співпраці двох музикантів ці фортепіанні п’єси отримали програмні назви («Море і чайки», «Ярмарок», «Вовк і Червона Шапочка»).

У творчості О.Респігі органічно поєднуються стильові риси пізнього романтизму, імпресіонізму та неокласицизму. Звернення до жанру програмної симфонічної поеми вказує на традиції Ф.Ліста і Р.Штрауса. Барвистість гармоній та вишуканість оркестровки створюють імпресіоністичний колорит. А звернення до архаїки та старовинних форм, наприклад в «Григоріанському концерті» для скрипки чи «Дорійському квартеті», свідчить про неокласичні риси музики композитора. 

 

Категорія: Лекції | Додав: Ryslan | Теги: Отторіно Респігі. Творчий портрет.
Переглядів: 1079 | Завантажень: 630 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Перспективні дослідження і розробки по інтелектуальних системах

Кащеєв Л.Б. та ін. Основи візуального програмування [Delphi] (2011) [pdf]

Лекція 2 Середні величини

Чемерис В. "Генерали імперії" скачати книги українською

Мак'юен І. "Спокута"

Сорока Ю. "Безгетьмання та останній гетьман України"

Основи програмування / Основы прогаммирования українською

Нечітка логіка лекція

Я, «Побєда» і Берлін Кузьма Скрябін

Shlyakhtun Politologiya_2010 Політологія Шляхтун

Петро Чайковський. Симфонія №6

Метод асоціацій лекція

06. Пауль Хіндеміт. Симфонія Художник Матіс

Петро Чайковський. Симфонія №6

20. Петро Чайковський. Пікова дама

Сергій Танєєв. Іоанн Дамаскін

Багряний I. "Огненне коло"

Unix методичка

Олександр Бородін. Князь Ігор

Петро Чайковський. Симфонічна творчість. Ромео і Джульєтта

Категорії розділу
ІФНТУНГ лекії
Лекції ІФНТУНГ
Друзі
Тут спілкуються українською Все для отеля: тапочки,мыло,гостиничное оборудование,губка для обуви и многое другое
Пошук
Все
Технічна література MySQL Скрябін українською мовою програмування Psacal Алгоритмізація та програмування про українські книги Паштєт і Армія муз літ музтчна література музична література Іван Сусанін опера Михайло Глінка Михайло Глінка. Симфонічна творчіст Симфонічна творчість музина література Олександр Даргомижський. Творчий по Олександр Бородін. Творчий портрет Олександр Бородін. Симфонія №2 лекції Бородін книги java Горбань джава Web веб Веб програмування книга українська книга C++ українською Delphi Садко Микола Римський-Корсаков Петро Чайковський. Симфонічна творч Basic Visual Basic Лекція 2 Середні величини Перспективні дослідження і розробки книги украънською мовою c# емпіричні методи програмної інжинер конспекти леції Інтелектуальні системи аналізу дани курс лекцій programing ci Мова програмування СІ лекція Дерева рішень Метод асоціацій Нечітка логіка c++ книга украънською мовою Делфі програмування книга Арнольд Шенберг муз література Альбан Берг. Опера Воццек Аналіз фобії п'ятирічного хлопчини Зігмунд Фрейд українською Аналіз Скінченний та Нескінченний З кнги філософія для ВНЗ Пілручник з філософії для ВНЗ Мирний повія Панас Мирний Повія Кінг С. Коли впаде темрява Андрухович С. Літо Мілени «Побєда» і Берлін Кузьма Скрябін 04. Артюр Онеггер. Творчий портрет. 05. Пауль Хіндеміт. Творчий портрет 06. Пауль Хіндеміт. Симфонія Художн 07. Карл Орф. Творчий портрет Кузьма Скрябін Я Адольф Гітлер. Моя боротьба (Mein K Петро Чайковський. Симфонія №6 Петро Чайковський. Євгеній Онєгін 20. Петро Чайковський. Пікова дама Сергій Танєєв. Творчий портрет Сергій Танєєв. Іоанн Дамаскін Отторіно Респігі. Творчий портрет. Імпресіонізм. Клод Дебюссі. Творчий Клод Дебюссі. Фортепіанна творчість Клод Дебюссі. Симфонічна творчість. Морис Равель. Творчий портрет Багряний I. Огненне коло Горовий Р. Ген воїна книга скаати у Довженко О. Україна в огні скаати у Сорока Ю. Безгетьмання та останній Shlyakhtun Politologiya_2010 Політо Unix методичка Мак'юен І. Спокута Кінг С. Відродження Паскаль Pascal Основи програмування / Основы прога

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz

Яндекс.Метрика Flag Counter