Неділя, 29.06.2025, 00:37
Вітаю Вас Гість | RSS

     KnugaUA

Українська література

    Лекції із різних дисциплін

         Шпаргалки та інше

             все Українською мовою

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Книги,Лекції,шпаргалки

Головна » Файли » Музична література » Лекції [ Додати матеріал ]

Отторіно Респігі. Творчий портрет. Симфонічні поеми

Клікніть на рекламу, цим самим ви нам віддячите.

 (51.5 Kb)
06.02.2015, 12:33

Музична культура Італії має давні й славні традиції. На «батьківщині мистецтв» з’явилася опера, яка вже більше 400 років перебуває в центрі уваги широкої громадськості. Світове визнання отримали такі італійські композитори, як К.Монтеверді, А.Скарлатті, Дж.Россіні, В.Белліні, Г.Доніцетті, Дж.Верді, Дж.Пуччіні. Поняття «бельканто» («прекрасного співу») стало символом італійського оперного мистецтва. Що ж стосується інструментальної музики, то її розквіт припадає на першу половину ХVІІІ століття і пов'язаний, передусім, з іменами Д.Скарлатті (клавірні сонати), А.Кореллі, Тартіні та А.Вівальді (скрипкові концерти). Згодом інструментальні твори на довгі роки «поступилися» місцем опері. Історичне значення О.Респігі полягає в тому, що він на початку ХХ століття відродив славу італійської інструментальної музики. І хоча композитор працював у різних жанрах, найбільш цінною є його інструментальна спадщина. Особливою популярністю користується т.зв. «римський триптих» симфонічних поем – «Фонтани Риму», «Пінії Риму» та «Римські свята».

Отторіно Респігі народився у 1879 році в місті Болонья, яке відоме славетною музичною академією. Предки майбутнього композитора займалися музикою: дід грав на органі, батько був хорошим піаністом – першим вчителем свого сина. Музичну освіту О.Респігі отримав у місцевому ліцеї, де вивчав контрапункт і композицію. Також блискуче оволодів грою на різних інструментах, серед яких – скрипка, фортепіано, альт, віола д’амур.

Як перший скрипаль оркестру італійської опери, О.Респігі двічі відвідав Росію і протягом п’яти місяців брав приватні уроки у М.Римського-Корсакова у Петербурзі. Під безпосереднім керівництвом видатного російського музиканта була написана дипломна робота О.Респігі – «Прелюдія, хорал і фуга». Італійський композитор завжди прагнув удосконалити свої знання. За консультаціями він звертався до відомого німецького теоретика М.Бруха, який жив у Берліні.

Після повернення на батьківщину О.Респігі розгортає активну музично-громадську діяльність. Він стає учасником (перша скрипка) Болонського фортепіанного квінтету Бруно Муджелліні. Керівник цього відомого камерно-інструментального ансамблю прославився як редактор «Добре темперованого клавіру» Й.С.Баха. З не меншим успіхом О.Респігі здійснює власні концертні подорожі. Він виступає як піаніст і диригент у багатьох країнах Європи й Америки. Також розпочинає педагогічну роботу в римській академії «Санта Чечилія». Творчі й дружні контакти пов'язували італійського маестро з багатьма представниками мистецького світу того часу. Це, зокрема, Дж.Пуччіні, А.Тосканіні, Ф.Бузоні, І.Стравінський, С.Дягілєв. Незважаючи на те, що у 20-і роки в Італії до влади прийшли фашисти на чолі з Б.Муссоліні, О.Респігі зберіг творчу незалежність та залишився композитором-гуманістом. Про це яскраво свідчить його музична спадщина.

Творчість О.Респігі охоплює жанри опери, балету, симфонічної, камерно-інструментальної музики. Найбільші досягнення композитора пов’язані з жанром програмної симфонічної поеми. Окреме місце займають вільні обробки й транскрипції творів інших авторів – опер К.Монтеверді («Орфей»), Дж.Перголезі, Д.Чімарози, Дж.Россіні. Композитор здійснив переклад для фортепіано органної Пасакалії до-мінор Й.С.Баха. А також оркестрував п’ять «Етюдів-картин» С.Рахманінова. Саме завдяки співпраці двох музикантів ці фортепіанні п’єси отримали програмні назви («Море і чайки», «Ярмарок», «Вовк і Червона Шапочка»).

У творчості О.Респігі органічно поєднуються стильові риси пізнього романтизму, імпресіонізму та неокласицизму. Звернення до жанру програмної симфонічної поеми вказує на традиції Ф.Ліста і Р.Штрауса. Барвистість гармоній та вишуканість оркестровки створюють імпресіоністичний колорит. А звернення до архаїки та старовинних форм, наприклад в «Григоріанському концерті» для скрипки чи «Дорійському квартеті», свідчить про неокласичні риси музики композитора. 

 

Категорія: Лекції | Додав: Ryslan | Теги: Отторіно Респігі. Творчий портрет.
Переглядів: 1286 | Завантажень: 713 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Кащеєв Л.Б. та ін. Основи візуального програмування [Delphi] (2011) [pdf]

Перспективні дослідження і розробки по інтелектуальних системах

Чемерис В. "Генерали імперії" скачати книги українською

Лекція 2 Середні величини

Мак'юен І. "Спокута"

Сорока Ю. "Безгетьмання та останній гетьман України"

Нечітка логіка лекція

Я, «Побєда» і Берлін Кузьма Скрябін

Основи програмування / Основы прогаммирования українською

Петро Чайковський. Симфонія №6

Shlyakhtun Politologiya_2010 Політологія Шляхтун

Метод асоціацій лекція

Петро Чайковський. Симфонія №6

06. Пауль Хіндеміт. Симфонія Художник Матіс

Сергій Танєєв. Іоанн Дамаскін

20. Петро Чайковський. Пікова дама

Unix методичка

Олександр Бородін. Князь Ігор

Петро Чайковський. Симфонічна творчість. Ромео і Джульєтта

Системне програмування у Windows з прикладами на Delphi / Коноваленко І.В., Федорів П.С.

Категорії розділу
ІФНТУНГ лекії
Лекції ІФНТУНГ
Друзі
Тут спілкуються українською Все для отеля: тапочки,мыло,гостиничное оборудование,губка для обуви и многое другое
Пошук
Все
Книги Технічна література MySQL скрябін українською мовою паскаль програмування Psacal Алгоритмізація та програмування про українські книги лекції українською Кузьма Скрябін Я Паштєт і Армія муз літ музтчна література музична література Іван Сусанін Опера Михайло Глінка Михайло Глінка. Симфонічна творчіст Симфонічна творчість музина література Олександр Даргомижський. Творчий по Олександр Бородін. Творчий портрет Олександр Бородін. Симфонія №2 Бородін java Горбань Джава web веб Веб програмування книга українська книга C++ Delphi Микола Римський-Корсаков Садко Петро Чайковський. Симфонічна творч книги украънською мовою Basic Visual Basic емпіричні методи програмної інжинер Лекція 2 Середні величини Перспективні дослідження і розробки C# конспекти леції Інтелектуальні системи аналізу дани курс лекцій programing ci Мова програмування СІ лекція Дерева рішень Метод асоціацій Нечітка логіка c++ книга украънською мовою Делфі програмування книга Арнольд Шенберг муз література Альбан Берг. Опера Воццек Аналіз фобії п'ятирічного хлопчини Зігмунд Фрейд українською Аналіз Скінченний та Нескінченний З кнги філософія для ВНЗ Пілручник з філософії для ВНЗ Мирний повія Панас Мирний повія Кінг С. Коли впаде темрява Андрухович С. Літо Мілени «Побєда» і Берлін Кузьма Скрябін 04. Артюр Онеггер. Творчий портрет. 05. Пауль Хіндеміт. Творчий портрет 06. Пауль Хіндеміт. Симфонія Художн 07. Карл Орф. Творчий портрет Адольф Гітлер. Моя боротьба (Mein K Петро Чайковський. Симфонія №6 Петро Чайковський. Євгеній Онєгін 20. Петро Чайковський. Пікова дама Сергій Танєєв. Творчий портрет Сергій Танєєв. Іоанн Дамаскін Отторіно Респігі. Творчий портрет. Імпресіонізм. Клод Дебюссі. Творчий Клод Дебюссі. Фортепіанна творчість Клод Дебюссі. Симфонічна творчість. Морис Равель. Творчий портрет Багряний I. Огненне коло Горовий Р. Ген воїна книга скаати у Довженко О. Україна в огні скаати у Сорока Ю. Безгетьмання та останній Shlyakhtun Politologiya_2010 Політо Unix методичка Мак'юен І. Спокута Кінг С. Відродження pascal Основи програмування / Основы прога

Copyright MyCorp © 2025
Зробити безкоштовний сайт з uCoz

Яндекс.Метрика Flag Counter